עמוד:154

154 ג . חיסור עמוד בספר : 126 ב פעילויות 9 , 10 ו- 11 עוסקים ביישום תרגילי חיסור בכמויות . הכמות שמוחקים היא אחד החלקים, והכמות שלא מוחקים היא החלק האחר . בפעילויות עוסקים במצבי הקטנה ובקשר שלהם לתרגילי חיסור . = - 4 = - 6 9 . מַחֲקוּ 3 בָּלוֹנִים, כִּתְבוּ תַרְגִיל מַתְאִים וּפִתְרוּ . 10 . מַחֲקוּ חֵלֶק מֵהַבָּלוֹנִים, כִּתְבוּ תַרְגִיל מַתְאִים וּפִתְרוּ . = - 7 = - 5 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 5 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 4 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 6 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 7 כְּשֶׁאֲנִי מוֹחֵק בָּלוֹנִים, אֲנִי מִשְׁתַדֵל לֹא מָה ? ? לְפוֹצֵץ אוֹתָם . ג . חִסוּר 126126 ב א א ב מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת מומלץ לבצע עם התלמידים פעילויות של הקטנה בחפצים אמיתיים ( קוביות, בלונים, טושים, עלים, מחברות וכדומה ) . דוגמאות : 1 . עבודה עצמית כל תלמיד לוקח כמות כלשהי של חפצים קטנים ומניח אותם בערמה על השולחן . אחר כך הוא מוציא מהערמה כמה חפצים ובודק כמה חפצים נשארו בה . לבסוף הוא כותב תרגיל מתאים ופותר אותו . 2 . עבודה בזוגות אחד מבני הזוג לוקח לעצמו כמות כלשהי של חפצים . אחר כך הוא נותן לחברו כמה חפצים ובודק כמה חפצים נשארו לו . שני התלמידים כותבים את התרגיל המתאים ואת התוצאה . הערה : בשתי הפעילויות האלה אפשר גם להתחיל מתרגיל נתון ולהציע לתלמידים לבצע לפיו את הפעילות בחפצים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר