עמוד:153

153 ג . חיסור עמוד בספר : 125 ב פעילות 8 מוצגים סיפורי הקטנה . מקריאים את הסיפור . כל תלמיד משלים את תבנית השלם והחלקים, כותב תרגיל חיסור מתאים ופותר אותו . מומלץ לקיים דיון : • מה השלם בסיפור ? היכן הוא כתוב בתרגיל ? • מה החלקים בסיפור ? היכן הם כתובים בתרגיל ? עִם הַמוֹרה קַ ו קִ פּ וּל 8 . א . כַּמָה תַפּוּחִים שְׁלֵמִים יֵשׁ בַּקְעָרָה ? › קַפְּלוּ אֶת הַדַף וְסַפְּרוּ מָה קָרָה . ב . כַּמָה צִפּוֹרִים יֵשׁ עַל הָעֵץ בַּשְׂדֵרָה ? › קַפְּלוּ אֶת הַדַף וְסַפְּרוּ מָה קָרָה . › הַשְׁלִימוּ . › הַשְׁלִימוּ . = - שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = - שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 125 ג . חִסוּר 125 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | סיפורי הקטנה א . מספרים לתלמידים סיפורי הקטנה או שהם ממציאים סיפורי הקטנה משלהם . כל תלמיד מייצג בעזרת הפסים והדסקיות את ההתרחשות המתוארת בסיפור, ואחר כך כותב תרגיל מתאים ופותר אותו . דיון : מה השלם בסיפור ? היכן הוא כתוב בתרגיל ? מה החלקים בסיפור ? היכן הם כתובים בתרגיל ? הערה : כל סיפור צריך להיות מנוסח בלשון חיווי ולא כשאלה, וצריך לכלול את כל שלושת המספרים המופיעים בתרגיל ובתוצאה . הסיפורים יכולים להתבסס על התרחשויות מחיי הכיתה . דוגמה : ליד שולחן יושבים 4 תלמידים . המורה מעבירה תלמיד אחד לשולחן אחר . עכשיו יושבים ליד השולחן רק 3 תלמידים . אפשר להתאים לסיפור תרגיל חיבור או תרגיל חיסור . רוב התלמידים ייצגו את הסיפור הזה באביזרים כך שיהפכו דסקית אחת ויתאימו לסיפור את התרגיל הזה : 3 = 1 - 4 . ייתכן שיהיו תלמידים שיהפכו 3 דסקיות ויתאימו לסיפור את התרגיל הזה : 1 = 3 - 4 . כמו כן ייתכן שיהיו תלמידים שיבחרו לכתוב תרגילי חיבור דווקא : 4 = 1 + 3 או 4 = 3 + 1 . כל התרגילים האלה מתאימים לסיפור היות שבכולם השלם הוא 4 והחלקים הם 1 ו- 3 . ב . כותבים תרגיל חיסור, והתלמידים מתבקשים להתאים לו סיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר