עמוד:37

עמוד בספר : 19 ב פעילות 25 התלמידים מונים פריטים שונים ומסכמים בטבלה את הכמויות של קבוצות הפריטים המבוקשות . החידוש בפעילות זו הוא ארגון הנתונים בטבלה ( לעומת רשימה ) . הפריטים, כמו הקוביות והכוסות אינם זהים זה לזה . בטבלה מתייחסים לסוג הפריט, ולכן האיורים שבטבלה אינם צבועים . בסעיף "משלכם" התלמידים יכולים לבחור כל פריט שנמצא בתמונה . אפשר לצייר אותו, לכתוב או לאלה שקשה להם, למתוח קו מהטבלה אל הפריט בתמונה . ב פעילות 26 התלמידים מונים חרוזים המסודרים במעגל . ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו לזכור היכן הם התחילו את המנייה . מומלץ להדריך אותם לסמן את החרוזים שהם מונים ובדרך זו להתגבר על הבעיה . 25 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַטַבְלָה לְפִי הַתְמוּנָה . 26 . הַשְׁלִימוּ . בא כַּמָה ? כַּמָה ? כַּמָה ? מָ ה ? כַּמָ ה ? אֲנִי מְסַמֵן כָּל חָרוּז שֶׁמָנִיתִי . מִשֶׁלָכֶם 19 א . הַכָּרַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 19 דֻגְמָה דֻגְמָה מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת בדומה לפעילות הפתיחה של הפרק, מחלקים את התלמידים לזוגות ומציעים להם לתעד על דף חלק פריטים שונים בכיתה . הניחו להם להמציא בעצמם דרכי תיעוד ( טבלה, רשימה, ציור וכדומה ) . בסוף הפעילות התלמידים מציגים את הדף ומתארים במילים את מה שתיעדו . אפשרות נוספת היא להציע להם לתאר במילים כמויות של פריטים שונים שיש בחדרם בבית . 37 א . הכרת מספרים וכמויות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר