עמוד:151

151 ג . חיסור שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק תַרְגִיל חִסוּר עמוד בספר : 123 ב פעילות 6 מומלץ שהתלמידים ייעזרו בפסים ובדסקיות ב סעיפים א - ד . קודם מציגים את השלם על הפס, ולאחר מכן הופכים את הדסקיות לפי החלק הנתון . מספר הדסקיות שנותרו הוא התוצאה ( החלק השני ) . ב סעיף ה חלק אחד נתון, והתלמידים כותבים חלק אחר כרצונם . יש להפנות את תשומת ליבם לתפקידים השונים של המספר 6 בסעיפים ד ו-ה : ב סעיף ד הוא השלם, ואילו ב סעיף ה הוא חלק . שימוש בדסקיות בדוגמה : 6 . הַשְׁלִימוּ . אֶפְשָׁר לְהֵעָזֵר בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת . א = - גב ד תַרְגִיל חִסוּר דֻגְמָה תַרְגִיל חִסוּר תַרְגִיל חִסוּר תַרְגִיל חִסוּרתַרְגִיל חִסוּר תַרְגִיל חִסוּרתַרְגִיל חִסוּר ה מִשֶׁלָכֶם שָׁלֵם 6 5 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 7 7 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 6 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 6 3 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 5 1 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 4 חֵלֶקחֵלֶק 123 ג . חִסוּר 123 9 5 4 5 = 4 - 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר