עמוד:34

עמוד בספר : 16 ב פעילות 19 התלמידים מתרגלים כתיבה נכונה של המספר 7 . סרטון בספר הדיגיטלי אפשר לצפות ב סרטון הדגמה : ב פעילות 20 התלמידים מונים מגדלים הבנויים מאותה כמות של קוביות ( 5 או 7 ) בסידורים שונים ומתאימים בין סמל המספר לכמות שהמספר מייצג על ידי מתיחת קו . פעילות זו נוגעת להבנה כי הכמות אינה מושפעת מסידור הפריטים . הצעה להרחבת הפעילות שאלו את התלמידים אם הם יכולים להעריך באופן מהיר, ללא מנייה, אילו מגדלים מורכבים מ- 5 קוביות ואילו מ- 7 קוביות . לאחר שענו, שאלו אותם : איך ידעתם ? פעולה זו מעודדת הערכה ואומדן של כמויות והשוואה ביניהן . מאמר מומלץ ראו הפניה למאמר בנושא תפיסת מושג המספר במבוא לפרק ( עמוד 18 ) . 19 . כִּתְבוּ אֶת הַמִסְפָּר שֶׁבַע . 20 . מִתְחוּ קַו מִכָּל יֶלֶד אֶל הַמִגְדָלִים שֶׁבָּנָה . אֲנִי בָּנִיתִי מִגְדָלִים 5 קֻבִּיוֹת . אֲנִי בָּנִיתִי מִגְדָלִים מֵ- 7 קֻבִּיוֹת . מִ- מָאיָה נוֹעַם א . הַכָּרַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 1616 34 א . הכרת מספרים וכמויות הערות לעצמי :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר