|
עמוד:149
149 ג . חיסור עמוד בספר : 121 ב פעילות 4 התלמידים פותרים תרגילי חיסור בעזרת ציור דסקיות על פס . הם מציירים עיגולים חלולים על הפס לפי השלם וצובעים מספר דסקיות לפי החלק הנתון . הדסקיות שלא נצבעו הן החלק האחר, כלומר התוצאה . תלמידים המתקשים בציור יכולים להציג את התרגיל בדסקיות מוחשיות על פס ולפתור . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : תרגילי חיסור עם דסקיות ותבנית עד 10 . בפעילות זו התלמידים פותרים תרגילי חיסור עד 10 . הם מתבקשים לבנות את התרגיל בעזרת דסקיות על הפס, להשלים את התבנית ולפתור את התרגיל . 4 . צַיְרוּ דִסְקִיוֹת לְפִי הַשָׁלֵם, צִבְעוּ אֶת הַחֵלֶק וְהַשְׁלִימוּ . ג שָׁלֵם = 6 - 7 חֵלֶקחֵלֶק ב שָׁלֵם = 5 - 8 חֵלֶקחֵלֶק א שָׁלֵם = 3 - 5 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם = - חֵלֶקחֵלֶק ד מִשֶׁלָכֶם שָׁלֵם = 7 - 9 חֵלֶקחֵלֶק דֻגְמָה 121 ג . חִסוּר 121
|
|