עמוד:148

הערות לעצמי : 148 ג . חיסור עמוד בספר : 120 ב פעילות 3 ב סעיפים ז - ט נתון השלם ( המספר הראשון ) בכל תרגיל, והתלמידים מתבקשים להמשיך את תרגילי החיסור כרצונם . אחד העקרונות החשובים בחיסור הוא שהחלק ( המספר השני ) אינו יכול להיות גדול מהשלם ( בשלב זה של בית הספר היסודי ) אך הוא יכול להיות שווה לו . עיקרון זה בולט לעין כשפותרים תרגיל חיסור בעזרת אביזרים, שכן אי אפשר להפוך כמות של דסקיות מתוך כמות דסקיות הקטנה ממנה . ה = 4 - 7 ו = 3 - 9 = - 10 = - 5 שָׁלֵם = - 8 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ט מִשֶׁלָכֶם ח מִשֶׁלָכֶם ז מִשֶׁלָכֶם ג . חִסוּר 120120

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר