עמוד:147

147 ג . חיסור עמוד בספר : 119 ב פעילות 3 התלמידים פותרים תרגילי חיסור בעזרת אביזרים . ב סעיף ד יש תרגיל שמחסרים בו 0 . במקרה זה אין צורך להפוך דסקיות . חשוב לזכור כי קשה לייצג באביזרים תרגילים שמופיע בהם המספר ,0 ולכן חשוב לדון בכך עם התלמידים . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : פסים ודסקיות - תרגילי חיסור עד 10 . בפעילות זו התלמידים פותרים תרגילי חיסור עד 10 בעזרת פסים ודסקיות . מספר הדסקיות של השלם נתון, ויש לשנות את צבע הדסקיות לפי אחד החלקים . שָׁלֵם 8 2 חֵלֶקחֵלֶק 3 . הַשְׁלִימוּ . אֶפְשָׁר לְהֵעָזֵר בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת . דֻגְמָה = 2 - 8 ד שָׁלֵם = 0 - 8 חֵלֶקחֵלֶק ג שָׁלֵם = 6 - 9 חֵלֶקחֵלֶק 9 ב שָׁלֵם = 7 - 10 חֵלֶקחֵלֶק 10 א שָׁלֵם = 3 - 4 4 3 חֵלֶקחֵלֶק 119 ג . חִסוּר 119 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת מבקשים מהתלמידים לומר תרגיל חיסור ( תרגיל פחות ) שהם מכירים . מתמקדים באחד התרגילים בתחום ה- 10 : מבקשים מהתלמידים לבנות את התרגיל באביזרים, כמו בדוגמה בפעילות 3 . כותבים את התרגיל ואת התוצאה על הלוח . התלמידים קוראים את התרגיל וכותבים אותו במחברת . חוזרים על הפעילות בתרגיל אחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר