עמוד:89

עמוד בספר : 69 ב פעילות 5 מתרגלים את העיקרון שלמדו בפעילות הקודמת : מספרים הגדולים ממספר מסוים נמצאים מימינו על ישר המספרים, ומספרים הקטנים ממנו נמצאים משמאלו . סעיפים ג ו- ד מציבים אתגר גדול יותר מכיוון שצריך להקיף בהם מספרים המתאימים לשני תנאים, למשל בסעיף ג המספרים גם גדולים מ- 3 וגם קטנים מ- 8 . לתלמידים הזקוקים לסיוע בפעילות אפשר להציע להקיף באדום את המספרים הגדולים מ- 3 ולאחר מכן להקיף בכחול את המספרים הקטנים מ- 8 . מספרים המוקפים בשני צבעים ( אדום וכחול ) הם מספרים שבין 3 ל- 8 . זה ייראה כך : 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 5 . הַקִיפוּ . א 10 9 8 64 72 53 1 0 מִסְפָּרִים גְדוֹלִים מִ- 7 : ב 10 9 8 64 72 53 1 0 מִסְפָּרִים קְטַנִים מֵ- 5 : ג 10 9 8 64 72 53 1 0 מִסְפָּרִים בֵּין 3 לִ- 8 : ד 10 9 8 64 72 53 1 0 מִסְפָּרִים בֵּין 0 לְ- 4 : מָה בַּקְבוּצָה ? אֵיזֶה פִּיל יוֹצֵא דֹפֶן ? הַקִיפוּ . דגבא מה בקבוצה ? 69 ה . הַשְׁוָאַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 69 בפעילות זו אפשר לבחור את יוצא הדופן לפי שני מאפיינים : • צבע הכובע - במקרה זה פיל ב יוצא דופן משום שצבע הכובע שלו שונה מהאחרים . • כיוון החדק - במקרה זה פיל ד יוצא דופן מכיוון שהחדק שלו פונה שמאלה, והחדקים של שלושת הפילים האחרים פונים ימינה . 89 ה . השוואת מספרים וכמויות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר