עמוד:142

142 ב . חיבור עמוד בספר : 114 21 . מָה הַמְחִיר שֶׁל כָּל מַאֲפֶה ? פִּתְרוּ . מָה הַמְחִיר שֶׁל בֶּיְגָלֶה ? הִנֵה חַיִים עִם הָאוֹפַנַיִם ! אֲנַחְנוּ לֹא מְבִינִים, מְשֻׁלָשׁ הוּא לֹא מִסְפׇּר ! עִם הַמוֹרה דִיוּן : מה הבינה מאיה ? מה מחיר הבייגלה ? דִיוּן כְּתַב סְתָרִים אָה, עַכְשָׁו הֵבַנְתִי מָה מְחִיר הַבֶּיְגָלֶה ! 4 = = 2 + = + = + 6 = + 0 דֻגְמָה = 1 + בֶּיְגָלֶה חַם ! בֶּיְגָלֶה חַם ! 2 = 5 + 5 + בּ ב . חִבּוּר 114114 כתב סתרים פעילויות כתב סתרים הן פעילויות קדם-אלגבריות שמופיעות בהן צורות במקום מספרים . הפעילויות הן פעילויות הצבה, והמפתח לכתב הסתרים נתון . חשוב לשים לב לכך שבכל סעיף המפתח שונה, ולכן בסעיפים שונים אותה הצורה יכולה לייצג מספרים שונים . בפינה זו יכירו התלמידים את חיים עם האופניים . חיים מוכר הכול בזיל וזול ומציג מחירים באמצעות חידות מכיוון שהוא אוהב לשעשע את ילדי השכונה . חיים מציג לילדים את המפתח, ובאמצעותו התלמידים מוצאים את מחירי המוצרים . דוגמה : לפי המפתח הנתון, עיגול שווה ,4 ולכן מחיר העוגה הוא = 4 + 6 , שהם 10 שקלים . מומלץ שהתלמידים יכתבו מעל הצורה את המספר המתאים לה . לתלמידים המתקשים להבין את פעולת ההצבה, אפשר להסביר שהצורה "מסתירה" את המספר . לדוגמה בפעילות זו בכל מקום שבו מופיע עיגול, "מסתתר" מאחוריו המספר 4 . = + 6 4 = 4 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר