עמוד:85

עמוד בספר : 65 ב פעילות 1 משווים בין שתי קבוצות של פריטים לפי האסטרטגיות שנלמדו בפעילות עם המורה : מנייה והתאמה חד-חד-ערכית . כשמשווים שתי כמויות או מספרים, ייתכנו שני מצבים : 1 . יש גדול וקטן 2 . השניים שווים . הדוגמה ומוקי מציגים מצב של שוויון . כשהתלמידים מתבקשים לקבוע באיזה סעיף יש יותר מ- 6 ילדים, חשוב לשוחח איתם על כך שסעיף שיש בו 6 ילדים בדיוק אינו מתאים . הצעה להרחבת הפעילות מבקשים מהתלמידים לשאול שאלה חשבונית על הציורים באחד הסעיפים . תלמידים יכולים לשאול מגוון שאלות, החל משאלות פשוטות כמו : כמה כדורים יש בציור ? ועד לשאלות מורכבות יותר, כמו : יש 2 בנות ו- 4 בנים . כמה ילדים יש ? 1 . » מָה יֵשׁ יוֹתֵר ? הַקִיפוּ . » בְּאֵיזֶה סְעִיף יֵשׁ יוֹתֵר מִ- 6 יְלָדִים ? הַכַּמוּיוֹת שָׁווֹת לִפְעָמִים הַכַּמוּיוֹת שָׁווֹת, וְלִפְעָמִים יֵשׁ יוֹתֵר אוֹ פָּחוֹת . דֻגְמָה א הַכַּמוּיוֹת שָׁווֹת ב הַכַּמוּיוֹת שָׁווֹת ג הַכַּמוּיוֹת שָׁווֹת 65 ה . הַשְׁוָאַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 65 85 ה . השוואת מספרים וכמויות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר