עמוד:141

141 ב . חיבור עמוד בספר : 113 פעילויות 19 ו- 20 עוסקות במשוואות חיבור שבהן נתונים השלם ואחד החלקים . משוואה היא ביטוי מתמטי שחסר בו לפחות אחד המספרים של התרגיל . לדוגמה : 10 = + 8 5 = - 8 10 = + בשלב זה אין צורך להשתמש במונח משוואה בעבודה עם התלמידים . עד כה הם עסקו במשוואות מסוגים אלה : 10 = + ו- = + 2 ופתרו אותן בעזרת פסים ודסקיות או בעזרת ציורים . בפעילויות אלה הם עוסקים במשוואות חיבור שחסר בהן אחד החלקים . התלמידים יכולים לפתור אותן בדרכים שונות . הינה שתי דוגמאות : 1 . תלמידים היודעים לפתור בעל פה את התרגיל הישיר המתאים למשוואה יוכלו להשתמש בידע זה כדי לפתור אותה . למשל את המשוואה 7 = + 5 אפשר לפתור על סמך ידיעת העובדה הזאת בעל פה : 7 = 2 + 5 . 2 . כדי לפתור את המשוואה 5 = + 1 בונים את המספר הראשון ( 1 ) בדסקיות על פס, ואחר כך יש להוסיף דסקיות מצבע אחר כדי לקבל את המספר 5 . מספר הדסקיות שנוספו הוא המספר החסר במשוואה ( 4 ) . את אותו הדבר התלמידים יכולים לעשות בעצמים אחרים או בציור שלהם . 19 . הַשָׁלֵם הוּא 5 . צַיְרוּ עוֹד דִסְקִיוֹת וְהַשְׁלִימוּ . 20 . אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 . צַיְרוּ עוֹד דִסְקִיוֹת וְהַשְׁלִימוּ . 5 = + 3 א 5 = + 1 ב 5 = + 2 ג 5 = + 0 ד 5 = + 4 7 = + 5 א 9 = + 5 ב 6 = + 5 ג 8 = + 5 ד 10 = + 5 דֻגְמָה דֻגְמָה 113 ב . חִבּוּר 113 פעילויות דיגיטליות בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : כל חיה רוצה בלון . פעילות נוספת : פסים ודסקיות - משוואות חיבור עד 10 . בפעילות זו התלמידים פותרים משוואות חיבור עד 10 בעזרת פסים ודסקיות . עליהם לגרור דסקיות ולהשלים בעזרתן את המספר החסר במשוואה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר