עמוד:200

200 ב . סוגי מצולעים הערות לעצמי : 200 מה עוד ? משחק זיכרון מצולעים משחק המתרגל התאמה של מצולע לסוגו . המשחק מצוי בנספח ו בעמודים 222 - 223 במדריך זה . אפשר להדפיס אותו עבור התלמידים לתרגול במהלך השיעור או בהפסקה . עמוד בספר : 168 ב פעילות עם המורה התלמידים ממיינים צורות לפי תכונות שונות . בפעילות משתמשים בצורות שבסוף ספר 1 . עודדו את התלמידים לעבוד בקבוצה ולקיים דיון משותף על דרכי המיון ועל התכונות האפשריות . הצעה להרחבת הפעילות אפשר להציע לתלמידים לגזור את הצורות ולהדביק אותן במחברת לפי תכונות נוספות . הצעות למיון : • מצולע וצורה שאינה מצולע • מצולעים שיש להם יותר מ- 5 צלעות ומצולעים שיש להם פחות • משולשים וצורות שאינן משולשים פעילות דיגיטלית בסביבת התלמיד אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : הרכבת מצולעים . בפעילות זו מרכיבים מצולעים ממצולעים קיימים לפי תנאים משלושה סוגים : מספר הקודקודים, מספר הצלעות וסוג המצולע . • מה משותף לצורות בכל קבוצה ? דִיוּן : • האם תוכלו לתאר כל אחת מהקבוצות בדרך נוספת ? דִיוּן עִם הַמוֹרה משתמשים בצורות מעמוד 191 . מבקשים מהתלמידים למיין את הצורות לשתי קבוצות . 22 . מַיְנוּ אֶת הַצוּרוֹת בְּדֶרֶךְ אַחֶרֶת, כִּתְבוּ אֶת מִסְפְּרֵי הַצוּרוֹת הַמַתְאִימוֹת לְכָל קְבוּצָה וּתְנוּ לַקְבוּצָה שֵׁם מַתְאִים . קְבוּצָה בקְבוּצָה א הַצוּרוֹת : הַצוּרוֹת : שֵׁם הַקְבוּצָה : שֵׁם הַקְבוּצָה : עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת חשוב לשים לב ששמות הקבוצות שהתלמידים בוחרים מייצגים את דרך המיון . ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 168 C222 כל הזכויות שמורות למרכז לטכנולוגיה חינוכית 222222 נספח ו מְשֻׁלָשׁ מְרֻבָּע מְחֻמָשׁ מְשֻׁשֶׁה משחק זיכרון לעמוד 200 במדריך זה C223 כל הזכויות שמורות למרכז לטכנולוגיה חינוכית 223223 נספח ו משחק זיכרון לעמוד 200 במדריך זה מְשֻׁבָּע מְתֻמָן מְתֻשָׁע מְעֻשָׂר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר