עמוד:25

מה בקבוצה ? הפינה "מה בקבוצה" כוללת פעילויות משני סוגים : מציאת יוצא דופן ומציאת תכונות משותפות לפריטים בקבוצה ואיתור הפריט המתאים לה ביותר מתוך פריטים נתונים . בפעילויות אלה יכולות להיות תשובות נכונות שונות, כל עוד התלמידים מנמקים את בחירתם באופן הגיוני . מומלץ לקיים שיח על תשובות התלמידים . בפעילות זו יש שלושה פילים זהים לחלוטין, כלומר כל תכונותיהם משותפות . פיל ב יוצא דופן - בניגוד לפילים האחרים אין לו לשון, הזנב שלו מונף כלפי מעלה והאוזן שלו מוגבהת יותר לעומת שאר הפילים . עמוד בספר : 7 ב פעילות 3 התלמידים צובעים חלק מהצורות לפי המספר המבוקש . הם נדרשים לזהות כמות חלקית מתוך 10 פריטים . התלמידים יצבעו את הצורות בדרכים שונות . חלקם יקפידו לסיים לצבוע שורה שלמה לפני שהם עוברים לשורה הבאה, וחלקם יצבעו את הצורות באופן אקראי ( לא בשורה ) . שתפו אותם בדרכי הצביעה השונות כדי שיראו שאפשר לייצג את אותה הכמות בדרכים שונות . סרטון בספר הדיגיטלי אפשר לצפות ב סרטון הדגמה לפעילות זו . בפעילויות "מה בקבוצה" מומלץ לקיים שיח ולבקש מהתלמידים להסביר את בחירתם . 3 . צִבְעוּ . ב א ג 34 71 מָה בַּקְבוּצָה ? אֵיזֶה פִּיל יוֹצֵא דֹפֶן ? הַקִיפוּ . דגבא דֻגְמָה 7 א . הַכָּרַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 7 25 א . הכרת מספרים וכמויות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר