עמוד:140

הערות לעצמי : 140 ב . חיבור עמוד בספר : 112 ב פעילות 18 חשוב לחזור ולהזכיר שכאשר שני החלקים שונים זה מזה, מתאימים להם שני תרגילי חיבור, לדוגמה : 10 = 4 + 6 ו- 10 = 6 + 4 אפשר לצייר גם את המצב שבו אחד החלקים הוא ,0 כלומר כל הדגים צבועים בצבע אחד . מעודדים את התלמידים לבדוק את עבודתם באופן שיטתי : האם הם כתבו 0 כאחד החלקים ? האם הם כתבו ,1 2 ? וכן הלאה . ב דיון חשוב לכתוב על הלוח את האפשרויות שהציעו התלמידים, ואם חלק מהאפשרויות לא נאמרו, חשוב להוסיף אותן . אפשר גם להציע לתלמידים לעבוד בדרך שיטתית כדי לכתוב את כל האפשרויות . קיימים 11 תרגילי חיבור שהתוצאה שלהם היא 10 . 18 . כִּתְבוּ תַרְגִילִים שׁוֹנִים שֶׁהַסְכוּם הַמִתְקַבֵּל בָּהֶם הוּא 10 . • כמה תרגילי חיבור יש שהסכום המתקבל בהם הוא 10 ? • האם כתבתם תרגילי חיבור שונים שיש להם אותם שלם וחלקים ? דִיוּן : דִיוּן דֻגְמָה משחק זיכרון – חיבור משחקים בזוגות . גוזרים את כרטיסי המשחק מעמוד ,194 מערבבים אותם ומניחים אותם הפוכים על השולחן בתפזורת . כל שחקן מרים בתורו שני כרטיסים . אם הכרטיסים מתאימים לאותם שלם וחלקים, הם שלו . אם אינם מתאימים, הוא הופך אותם בחזרה על השולחן . משחקים עד שלא נשארים כרטיסים הפוכים על השולחן . המנצח : השחקן או השחקנית המוצאים את זוגות הכרטיסים הרבים ביותר . בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה אֵיזֶה דָג הוּא דַג זָהָב ! הַיָקָר בְּיוֹתֵר ? ב . חִבּוּר 112112 10 = + 10 = + 10 = + 10 = + + 10 = + בשביל החוויה מומלץ לשמור את כרטיסי משחק הזיכרון עבור התלמידים גם להמשך הלמידה . אפשר לשחק בכרטיסים גם במשחק רביעיות . ההוראות למשחק הרביעיות מצויות בעמוד 135 ב ספר 1 .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר