עמוד:199

199 ב . סוגי מצולעים עמוד בספר : 167 21 . צִבְעוּ בִּצְבָעִים שׁוֹנִים : מְרֻבָּע מְשֻׁשֶׁה מְחֻמָשׁ אֶפְשָׁר לְהֵעָזֵר בְּסִרְטוּטִים נוֹסָפִים בְּעַמוּד 181 . קיפולי נייר ציוד : דפים ( כמה דפים לכל ילד ) מנסים ליצור על ידי קיפולים את המצולעים האלה : • משולש • משושה • מרובע • מתומן • מרובע אחר • מצולע כרצונכם • מחומש בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 167 הצעה להרחבת הפעילות מבקשים מהתלמידים לספור כמה משולשים יש בציור . אפשר לקיים תחרות בין זוגות למציאת המספר הגדול ביותר של משולשים . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת הביטו סביבכם : התלמידים מתארים את המצולעים שמהם הסביבה שבה הם גרים מורכבת . לדוגמה, בגן השעשועים אפשר למצוא מצולעים שונים במתקנים . בשביל החוויה מבקשים מהתלמידים ליצור מצולע על ידי קיפולים בלבד . התלמידים יכולים להציג את המצולע כשהוא מקופל או לפתוח את הקיפולים ולגזור כך שיתקבל מצולע . הצעה להרחבת הפעילות מחלקים את התלמידים לקבוצות . כל תלמיד ותלמידה מביאים לקבוצה את המצולעים שיצרו ויחד הם ממיינים אותם בדרכים שונות . ב פעילות 21 התלמידים מזהים מצולעים וצובעים אותם . יש אפשרויות שונות, ולכן אפשר להיעזר בסרטוט הנוספים שבסוף ספר 1 ולבקש מהתלמידים לצבוע בדרכים שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר