עמוד:139

139 ב . חיבור א ג בא ב הצעה להרחבה לפעילות 17 : בקשו מהתלמידים לכתוב אפשרות נוספת המתאימה לסעיף ב . אֵיךְאֶפְשָׁר לָדַעַת אֵיזֶה מֵהַמִסְפָּרִים הוּא הַשָׁלֵם ? תַרְגִיל תַרְגִילתַרְגִיל 111 ב . חִבּוּר 111 = + 10 5 5 7 1 6 ד תַרְגִיל 4 4 0 1 4 3 5 68 2 3 = + 2 8 6 16 . כִּתְבוּ תַרְגִיל וְתוֹצָאָה בְּעֶזְרַת שְׁלֹשֶׁת הַמִסְפָּרִים . 17 . בַּחֲרוּ 3 מִסְפָּרִים מַתְאִימִים וְכִתְבוּ בְּעֶזְרָתָם תַרְגִיל וְתוֹצָאָה . עמוד בספר : 111 פעילויות 16 ו- 17 מקשרות בין שלושה מספרים המייצגים שלם וחלקים ובין התרגיל המתאים . אף שיחידה זו עוסקת בפעולת החיבור, תלמידים יכולים לכתוב גם תרגיל חיסור . ב פעילות 16 נתונים שלושה מספרים, ואולם לא נתון איזה מהמספרים הוא השלם ואילו החלקים . יהיו תלמידים שיתאימו לשלושת המספרים תרגיל בדרך אינטואיטיבית או בדרך של ניסוי וטעייה . תלמידים הזקוקים לסיוע יכולים להיעזר בפסים ובדסקיות . שאלו אותם שאלות מכוונות : אילו מספרים נראים לכם החלקים ? יצגו כל אחד מהם בדסקיות על הפס . צרפו את הדסקיות לפס אחד . האם קיבלתם את המספר השלישי ? האם הוא השלם ? כתבו תרגיל מתאים . ב פעילות 17 ב סעיף ב יש שתי אפשרויות לפתרון : 8 = 5 + 3 5 = 2 + 3 * * הפעילות לקוחה מחוברת "פלא טבע 2" לכיתה א, עמודים 21 - 22 . מדביקים נייר דבק רחב על הקצה החתוך . 1 הופכים את הפייה אל תוך בסיס הבקבוק . 2 מדביקים על מד-הגשם את הסרגל מנספח ה . 3 מצמידים את מד-הגשם לגדר או לעמוד בעזרת חבל . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר