עמוד:80

עמוד בספר : 60 מוֹשִׁית הַבַּלָשִׁית מ ד . מִבְנֵה הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 6060 דִיוּן : מה השלטים שהזחלים מחזיקים מספרים ? דִיוּן 1 . סַמְנוּ אֶת הַדְגָם עַל שְׁנֵי הַזְחָלִים שֶׁלְמַעְלָה . 2 . מָה הַדְגָם ? סַמְנוּ בְּקַוִים עַל הַזַחַל וְצִבְעוּ אֶת הַשֶׁלֶט . הַצִיוּר שֶׁעַל הַשֶׁלֶט הוּא הַדְגָם , כְּלוֹמַר הָרֶצֶף הַחוֹזֵר הַקָצָר בְּיוֹתֵר . אֶפְשָׁר לְסַמֵן אֶת הַדְגָם כָּךְ : א ב עִם הַמוֹרה מממ . . . זַחַל רַמְזוֹר . מְעַנְיֵן מְאוֹד . . . מושית הבלשית בפעילויות מושית הבלשית עד עכשיו זיהו התלמידים חוקיות באופן בלתי פורמלי . מכאן הם לומדים לזהות את הדגם החוזר, שהוא הרצף החוזר הקצר ביותר, ולסמן אותו בעזרת קווים המפרידים בין החזרות שלו על הזחל . הסתכלות על הסדרה ומציאת הדגם החוזר מתחילה תמיד משמאל . הראש של הזחל מסמן זאת, אך גם בסדרות מסוגים אחרים המופיעים בהמשך מסתכלים משמאל . ב פעילות 1 עם המורה התלמידים חוזרים אל שני הזחלים שבפתיח . הדגם של כל זחל מצויר על השלט שלו, והתלמידים צריכים לסמן את הדגם בעזרת קווים על הזחלים . סימון הדגם על הזחל משמש בדיקה לזיהוי נכון של הדגם . ב פעילות 2 התלמידים מזהים את הדגם החוזר ומסמנים אותו בעזרת קווים על הזחל . הסימון בקווים עוזר לזהות ולהבליט את הדגם החוזר וגם לוודא שאותם צבעים חוזרים באותו הסדר בין כל שני קווים . לסיום צובעים את הדגם על השלט . שאלות נוספות • מה הקשר בין כל זחל ובין השלט שהוא מחזיק ? • אם רואים רק את השלט, מה אפשר לדעת על הזחל המחזיק אותו ? • איך השלט יכול לעזור למושית הבלשית ולעמאר הווטרינר אם הם ייתקלו שוב בזחל שנמחקו לו חלק מהצבעים ? הערות לעצמי : 80 ד . מבנה המספרים 0 עד 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר