|
עמוד:196
196 ב . סוגי מצולעים הערות לעצמי : 196 עמוד בספר : 164 ב פעילויות 17 ו- 18 התלמידים מכירים מצולעים בעלי 7 - 10 צלעות . מטרת פעילות 17 עם המורה היא להכיר את המשובע ואת המתומן . ב דיון כדאי לחזור ולהתייחס לכך שמספר הקודקודים שווה למספר הצלעות . מזכירים שכדי לזהות את המצולע, יש לספור קודקודים או צלעות ולסמן אותם כדי לא להתבלבל . עוֹד מְצֻלָעִים עִם הַמוֹרה • מה משותף למצולעים הכחולים ? דִיוּן : • מה משותף למצולעים הכתומים ? דִיוּן מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 7 צְלָעוֹת נִקְרָא מְשֻׁבָּע . מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 8 צְלָעוֹת נִקְרָא מְתֻמָן . 17 . א . הִנֵה כַּמָה מְצֻלָעִים : ב . צִבְעוּ כָּל מְצֻלָע בַּצֶבַע הַמַתְאִים . ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 164 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת כדי להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם המצולעים השונים, מומלץ לשלב יצירה בשיעורים . דוגמה : אפשר להביא לתלמידים דפים, בריסטול או סול ועליהם סרטוטים של מצולעים ( או שבלונות של מצולעים ) . התלמידים בוחרים מצולע, גוזרים אותו, ולאחר מכן מכינים פרצופונים צבעוניים ( בציור או בעזרת חומרי יצירה, כמו קופסאות קורנפלקס, מדבקות, מקלות ארטיק, קשיות, פלסטלינה ועוד ) . מומלץ לתלות את היצירות על לוחות הכיתה .
|
|