עמוד:136

הערות לעצמי : 136 ב . חיבור עמוד בספר : 108 ב פעילויות 13 - 17 התלמידים נדרשים לכתוב תרגילים ולפתור תרגילים, ואין בהוראה התייחסות מפורשות לפסים ודסקיות או לאיורים כמותיים תומכים . מאחר שמטרת יחידה זו אינה הגעה לשליפת עובדות החיבור עד ,10 אלא הבנת פעולת החיבור והקשר לתבנית השלם והחלקים, יש לעודד את התלמידים הזקוקים לכך להשתמש בפסים ודסקיות או באצבעות הידיים לצורך פתירת התרגילים . בסיום אפשר לבחור תרגיל או שניים ולבקש מהתלמידים לשתף את האסטרטגיות השונות שלהם לפתרון ולדון בהם . מוקי התוכי מציג את ההגדרה של המושג "סכום" . משלב זה המושג "סכום" יופיע בהוראות לפעילויות במקומות המתאימים . 13 . מִתְחוּ קַו מִכָּל חָתוּל אֶל קַעֲרִית הֶחָלָב הַמַתְאִימָה . 0 + 0 0 + 41 + 1 3 + 2 2 + 1 3 + 1 3 + 7 2 + 2 10 43 51 2 0 2 + 0 6 + 4 בכל הפעילויות יש לעודד את התלמידים להשתמש בפסים ובדסקיות לפי הצורך . בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : הַאִם מְצָאתֶם 3 קַעֲרִיוֹת חָלָב שֶׁמַתְאִימִים לָהֶן 2 חֲתוּלִים ? מְיָאוּ ! בְּ תַרְגִיל חִבּוּר הַתוֹצָאָה הִיא הַשָׁלֵם . תוֹצָאָה שֶׁל תַרְגִיל חִבּוּר נִקְרֵאת גַם סְכוּם . ב . חִבּוּר 108108

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר