עמוד:19

• מניית עצמים בתפזורת או במעגל מבלבלת וקשה לתלמידים . במהלך הפרק מוצעות אסטרטגיות סימון וצביעה להתמודדות עם קושי זה . • תרגלו ספירה בעל פה קדימה ואחורה ממספרים שונים . יש תלמידים רבים המתקשים בספירה אחורה . כמו כן, ספירה קדימה ואחורה מחזקת מיומנות של מניית המשך הנדרשת מאוחר יותר בפעולות החיבור והחיסור . • השתמשו ברצף המספרים ובסדר שלהם בפעילויות היום-יומיות, למשל לספור צעדים, לבדוק כמה תלמידים הגיעו או לא הגיעו היום לכיתה, כמה ימים חלפו מאז התרחשות כלשהי וכדומה . • שלבו מספרים בתחום ה- 10 בכל מיני מצבים בכיתה ולא רק בשיעורי המתמטיקה . • הקפידו לתרגל עם התלמידים פעילויות דמיון מודרך ללימוד ( ראו פעילות ,1 סעיף ד במבוא ליחידה "מבנה המספרים 0 עד 01" במדריך זה ) . • בצעו פעילויות "הברקה" לחיזוק הייצוג החזותי של מספרים וכמויות בתחום ה- 10 ( ראו פעילות 2 במבוא לפרק "מבנה המספרים 0 עד 01" במדריך זה ) . מאמרים מומלצים לקריאה 1 . סגליס, ב' . האפס - סיכום מאמרים . מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך היסודי . 2 . מרק-זגדון, נ' ( ,2006 נובמבר ) . מספרים, סמלים ומשמעות . כיצד הם חוברים יחדיו אצל ילדים צעירים ? מספר חזק 2000 . 19 הכרת המספרים עד 10 | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר