עמוד:193

193 ב . סוגי מצולעים 15 . בַּחֲרוּ צֶבַע שׁוֹנֶה לְכָל סוּג מְצֻלָע וְצִבְעוּ אֶחָד מִכָּל סוּג . הַקְפִּידוּ לִצְבֹּעַ כָּל מְצֻלָע בְּצֶבַע אֶחָד . מְשֻׁלָשׁ מְרֻבָּע מְחֻמָשׁ מְשֻׁשֶׁה בפעילות 15 תלמידים שסיימו יכולים לצבוע בדרכים נוספות בסרטוטים המצורפים בעמוד 179 . • מה רואים בתמונה ? • אילו סוגי מצולעים אתם מזהים ? דִיוּן : • כמה משולשים יש בתמונה ? דִיוּן עִם הַמוֹרה ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 161 עמוד בספר : 161 ב פעילות 15 התלמידים מזהים בסרטוט מצולעים שנלמדו וצובעים אותם . יש דרכים רבות ומגוונות לצבוע . חשוב להדגיש לתלמידים לצבוע רק מצולע אחד מכל סוג כדי שלא ייווצר מצב של חפיפת צבעים . בסוף ספר 1 מצויים העתקים נוספים של הסרטוט . תלמידים שסיימו יכולים לצבוע בדרכים נוספות . הצעה להרחבת הפעילות 1 . כמה משולשים יש בסרטוט ? 2 . נסו למצוא כמה שיותר מרובעים בסרטוט . 3 . נסו למצוא מצולעים שיש להם יותר מ- 6 צלעות . פתרונות אפשריים לפעילות ה דיון מציג סימון של אזור אסור לחנייה . מטרת הדיון היא להציג דוגמה של מצולעים בחיי היום- יום ולאפשר לתלמידים לאתר סוגים שונים של מצולעים בסרטוט מורכב . תלמידים יכולים להתייחס גם למצולעים הנמצאים במקומות אחרים בתמונה, כמו אבני המדרכה או הארגז . חשוב שינמקו כיצד ידעו מה סוג המצולע . הַקְפִּידוּ לִצְבֹּעַכָּל מְצֻלָע בְּצֶבַע אֶחָד . מְשֻׁלָשׁ מְרֻבָּע מְחֻמָשׁ מְשֻׁשֶׁה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר