עמוד:133

133 ב . חיבור עמוד בספר : 105 ב פעילות 9 עוסקים בסיפורים של צירוף . התלמידים צריכים לזהות את החלקים שבסיפור, לכתוב תרגיל חיבור מתאים ולמצוא את השלם המתאים . מומלץ לייצג את הסיפור בדסקיות על פסים . הצעה להרחבת הפעילות 1 . מספרים סיפורים המתאימים לתרגילי חיבור, והתלמידים צריכים להדגים כל סיפור בדסקיות על פסים, לכתוב תרגילים מתאימים ולפתור אותם . 2 . התלמידים מספרים סיפורים • התלמידים ממציאים סיפורים משלהם המתאימים לתרגילי חיבור וכותבים את התרגילים המתאימים . • כותבים תרגיל חיבור מסוים על הלוח, והתלמידים ממציאים סיפור המתאים לו, לדוגמה : = 7 + 3 • כותבים על הלוח את השלם ואת שני החלקים, והתלמידים ממציאים סיפור מתאים, לדוגמה : שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק הערות 1 . רצוי לספר גם סיפורים שאין משתמשים בהם במילים בצורה "סטריאוטיפית", לדוגמה : 4 תפוזים נשרו מהעץ, ואחר כך נשרו ממנו עוד 3 תפוזים . עכשיו יש על האדמה 7 תפוזים . 2 . הסיפורים יכולים להתבסס על דברים שרואים בכיתה, לדוגמה, סיפור הגדלה : ליד השולחן יושבים 5 ילדים . 2 ילדים באים ומצטרפים אליהם . כעת יושבים ליד השולחן 7 ילדים . סיפור צירוף : בכיתה יש 6 חלונות ודלת אחת . בכיתה יש 7 פתחים בסך הכול . 3 . הסיפור צריך לכלול את כל שלושת המספרים שבתרגיל ובתוצאה ואת הכינויים המתאימים לקבוצות . לעיתים התלמידים מספרים סיפור הכולל רק את שני החלקים, ללא השלם . במקרה כזה מומלץ לשאול אותם : מה המשך הסיפור ? ( לא רצוי לשאול את התלמידים "כמה יש בסך הכול ? ", שכן במקרה כזה הם לא יתמודדו בעצמם עם הפירוש של התוצאה ולא ידעו שצריך לספר גם עליה ) . 4 . בפעילויות צירוף והגדלה בייצוגים מחיי היום-יום, מומלץ לעיתים לייצג אותם גם בדסקיות על פסים . עִם הַמוֹרה ק ו ק יפ ול שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 9 . א . כַּמָה פִּילִים הוֹלְכִים בַּשַׁיָרָה ? › קַפְּלוּ אֶת הַדַף וְסַפְּרוּ מָה קָרָה . ב . כַּמָה חֲתוּלִים מְשַׂחֲקִים בַּשְׂדֵרָה ? › קַפְּלוּ אֶת הַדַף וְסַפְּרוּ מָה קָרָה . › הַשְׁלִימוּ . › הַשְׁלִימוּ . = + = + 105 ב . חִבּוּר 105 5 3 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר