|
עמוד:192
192 ב . סוגי מצולעים הערות לעצמי : 192 עמוד בספר : 160 ב פעילות 14 התלמידים מתרגלים סרטוט של המצולעים שנלמדו על גבי רשת נקודות . בסרטוט ההתחלתי בכל המצולעים יש 3 צלעות ו- 4 קודקודים, ולכן למרובע יש רק אפשרות אחת לפתרון, והיא סגירת הצלע הרביעית ( אלא אם מישהו מהתלמידים יבחר להאריך את אחת הצלעות ) . במחומש ובמשושה יש יותר מאפשרות אחת, בהתאם למיקום הקודקודים החסרים . מטרת הדיון היא חזרה נוספת על נושא המשולשים . נימוקים אפשריים לכך שאי אפשר להשלים למשולש : 1 . בסרטוט הקיים יש כבר 3 צלעות, והצורה פתוחה . 2 . במשולש יש 3 קודקודים, ובסרטוט הקיים יש 4 קודקודים . הצעה להרחבת הפעילות אפשר להשתמש ברשת הנקודות שבעמוד 191 לסרטוטים נוספים . למשל : 1 . סרטטו מרובע, מחומש ומשושה אחרים מאלה שסרטטתם . 2 . ציירו ציור המורכב ממצולעים בלבד . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : קרחונים לחיות ( עמוד 2 - מחומשים ועמוד 3 - משושים ) . 14 . בְּכָל סִרְטוּט הַשְׁלִימוּ אֶת הַמְצֻלָע הַמְבֻקָשׁ כָּךְ שֶׁהַקָדְקוֹדִים יִהְיוּ עַל הַנְקֻדוֹת . בעמוד 183 יש רשת נקודות ריקה שעליה התלמידים יכולים לסרטט מצולעים נוספים . רעיונות לעוד פעילויות מצויים במדריך למורה . מְחֻמָשׁמְרֻבָּע מְשֻׁלָשׁ מְשֻׁשֶׁה מִשֶׁלָכֶם האם אפשר להשלים למשולש ? הסבירו . דִיוּן : דִיוּן ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 160
|
|