עמוד:76

עִם הַמוֹרה • תארו את המטבעות השונים . דִיוּן : • כמה שקלים כל מטבע שווה ? דִיוּן בַּחֲנוּת שֶׁל רוּת כַּמָה כֶּסֶף יֵשׁ לְנוֹעַם ? גוזרים את המטבעות מעמוד 197 . מיכל רוצה לקנות בייגל שמחירו 6 שקלים . מציגים 6 שקלים בדרכים שונות . 6 שקלים מִי רוֹצֶה לַחְמָנִיָה טְרִיָה ? מומלץ לשאול את התלמידים שאלות העוסקות בכמויות המאפים המוצגים בציור . ד . מִבְנֵה הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 5656 הצעות לשאלות מצויות במדריך למורה . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | קונים ומוכרים במהלך השנה אוספים עם התלמידים אריזות של מוצרים שונים ( קורנפלקס, תמרוקים, חומרי ניקוי, מוצרי מזון וכדומה ) . בהמשך אפשר לקיים בעזרתם פעילויות שונות כמו תמחור מוצרים, השוואת מחירים, קנייה ומכירה, קנייה בסכום כסף מוגדר, קבלת עודף ועוד . עמוד בספר : 56 ב פעילות עם המורה עוסקים בכסף ונעזרים במטבעות מסוף ספר 1 להמחשת הנושא . תלמידים רבים מכירים מטבעות מחיי היום-יום . זיהוי סכום הכסף דומה לזיהוי כמות המכוניות בפעילות 10 ( שיש בה אריזות סגורות ) , מאחר שגם כאן ה- 5 אינו ניתן למנייה . ואולם בניגוד לאריזות הסגורות, שבהן קל לדמיין את 5 המכוניות שבתוכן, במקרה של מטבעות ה- 5 הוא מופשט לחלוטין . מטרת הדיון היא לוודא שהתלמידים מבינים מה המשמעות של מטבע שערכו 5 שקלים, ושאינם מבלבלים בין כמות המטבעות ובין הסכום שהם מייצגים . התלמידים מתבקשים להציג דרכים שונות לשלם 6 שקלים . הינה כל האפשרויות : ,1 5 ,1 ,1 ,1 ,1 ,1 1 ,1 ,1 ,1 ,1 2 ,1 ,1 ,2 2 ,2 ,2 2 בשלב זה משתמשים גם במטבע של שני שקלים . בהמשך משתמשים רק במטבעות של 1 שקל, של 5 שקלים ושל 10 שקלים . הצעה להרחבת הפעילות באיור יש כמויות שונות של מאפים . מומלץ לשאול את התלמידים שאלות העוסקות בכמויות, כמו כמה קרואסונים או עוגות יש בחנות ולדון בדרכי המנייה . הערות לעצמי : 76 ד . מבנה המספרים 0 עד 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר