עמוד:190

190 ב . סוגי מצולעים הערות לעצמי : 190 עמוד בספר : 158 ב פעילות עם המורה התלמידים נעזרים במה שידוע להם על סוגי המצולעים שלמדו עד כה כדי להגיע למסקנה שסוג המצולע נקרא לפי מספר הצלעות או הקודקודים שלו . ב דיון התלמידים יכולים להתייחס לצלעות, לקודקודים, לסוגי המצולעים ועוד . אין התלמידים חייבים לנסח את הכלל במילים, ואולם בשלב כלשהו של למידת הפרק יש לצפות שאם תלמיד מנה ומצא שלמצולע יש 6 קודקודים, הוא ידע בוודאות שלמצולע הזה יש 6 צלעות ולהפך . מומלץ ללוות את הפרק מדי פעם בשאלות מסוג זה, שיחזקו את ההבנה של התלמידים . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : פאזל מצולעים . בפעילות זו התלמידים מרצפים מצולע במצולעים נתונים . נְקֻדַת מַבָּט 11 . עִבְרוּ עַל הַקַוִים . עִם הַמוֹרה מְשֻׁשֶׁה הִנֵה שְׁנֵי מְצֻלָעִים . מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 6 צְלָעוֹת נִקְרָא מְשֻׁשֶׁה . • במה המצולעים דומים ? דִיוּן : • איך אפשר לקרוא למצולעים כאלה ? דִיוּן הַדְבוֹרִים מְאַחְסְנוֹת אֶת הַדְבַשׁ בַּכַּוֶרֶת בְּתָאִים בְּצוּרַת מְשֻׁשִׁים . ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 158

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר