|
עמוד:130
הערות לעצמי : 130 ב . חיבור עמוד בספר : 102 ב פעילות 6 עוסקים במצבים שונים של צירוף והגדלה ומקשרים אותם לתרגילי חיבור . בפעילות זו התלמידים נדרשים לראשונה לכתוב תרגיל על קו ריק, ולכן מוקי התוכי בא ומזכיר להם את כיוון הכתיבה ( והקריאה ) של תרגילים - משמאל לימין . יהיו תלמידים שיציעו דרך לפרק את השלם אחרת ממה שמופיע בציור ( למשל, להפריד את הדגים ל- 1 ו- 4 ) . חשוב לתת מקום ליצירתיות ולא לומר שזו טעות, כל עוד התשובה הגיונית וסבירה . כמו כן, אם יש תלמידים הכותבים את סימן השוויון בצד שמאל כך : 2 + 3 = 5 זו אינה טעות מתמטית . כתיבת תרגילים בדרך זו תופיע החל מספר 2 . 6 . הַשְׁלִימוּ לְפִי הַצִיוּר . א כַּמָה בְּסַךְ הַכֹּל ? תַרְגִיל ב כַּמָה בְּסַךְ הַכֹּל ? תַרְגִיל דֻגְמָה כַּמָה בְּסַךְ הַכֹּל ? = + תַרְגִיל אֲנִי כָּתַבְתִי 5 = 2 + 3 . גַם הַתַרְגִיל שֶׁלִי מַתְאִים ! חָשׁוּב לִזְכֹּר : תַרְגִילִים כּוֹתְבִים מִשְׂמֹאל לְיָמִין . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק תַרְגִיל ב . חִבּוּר 102102 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת במקביל לפעילויות בספר, מומלץ לבצע עם התלמידים פעילויות של צירוף והגדלה שעוסקים בהן בחפצים אמיתיים או בקבוצות של ילדים מהכיתה . לדוגמה : הגדלה של קבוצת ילדים מונים את הילדים הנכללים באחת מהקבוצות . אחר כך בוחרים כמה ילדים, מונים אותם, והם מצטרפים לקבוצה . דיון : כמה ילדים יש עכשיו בקבוצה ? מה התרגיל המתאים למקרה זה ? מה השלם ? מה החלקים ? כותבים תרגיל מתאים ופותרים אותו .
|
|