עמוד:129

129 ב . חיבור עמוד בספר : 101 ב פעילות 4 מזכירים לתלמידים להיעזר בחפצים או בפסים ובדסקיות . יהיו תלמידים שידעו לפתור בעל פה עוד לפני הלימוד בכיתה . אין לדרוש מהם לפתור את כל התרגילים בעזרת אביזרים . פעילות 5 היא פעילות אתגר . מומלץ לערוך דיון על האפשרויות השונות לפתרון ולהתאים תרגיל לכל פתרון . התלמידים מתבקשים למצוא שלוש אפשרויות שונות, ואולם יש יותר משלוש אפשרויות . שימו לב, כשעוסקים במצב מהמציאות, יש הבדל בתפקיד של כל אחד מהחלקים, לדוגמה : מצב של 3 ילדים המרכיבים משקפיים ו- 4 ילדים שאינם מרכיבים משקפיים שונה ממצב של 3 ילדים שאינם מרכיבים משקפיים ו- 4 ילדים המרכיבים משקפיים . כדאי להתייחס לכך שיש אפשרויות שבהן הייצוג המספרי זהה אך המשמעות שכל חלק מייצג שונה . תלמידים מתקדמים יכולים למצוא את כל האפשרויות לשלם 7 . חשוב לעודד אותם לעבוד בדרך שיטתית . להלן שמונה האפשרויות לפתרון ( אין צורך להציג לתלמידים בטבלה ) : שלם 770 761 752 743 734 725 716 707 4 . פִּתְרוּ . אֶפְשָׁר לְהֵעָזֵר בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת . 5 . כַּמָה מֵהַיְלָדִים בַּצִיוּר מַרְכִּיבִים מִשְׁקָפַיִם וְכַמָה אֵינָם מַרְכִּיבִים מִשְׁקָפַיִם ? הַצִיעוּ אֶפְשָׁרוּיוֹת שׁוֹנוֹת . א = 2 + 2 ה = 8 + 2 ב = 3 + 2 ו = 3 + 3 ג = 1 + 8 ז = 1 + 1 ד = 1 + 0 ח = 3 + 5 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 101 ב . חִבּוּר 101 בפעילות 5 אפשר לשאול את התלמידים כמה אפשרויות שונות יש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר