עמוד:5

ד . בכל נושא יש מגוון גדול של סוגי פעילויות המתאים למגוון גדול של לומדים, כך שכל תלמיד ותלמידה יוכלו לחוות הנאה במהלך הלמידה . ה . בפרקים מוצגות אסטרטגיות שונות ומגוון דרכי פתרון, וכל תלמיד ותלמידה יכולים לבחור בדרך הנוחה להם בהמשך . למידה משמעותית וחיבור לחיי היום-יום התלמידים נחשפים לעולם המתמטיקה ולביטוי שלו בחיי היום-יום דרך שכונה ישראלית צבעונית ומיוחדת הנקראת "נווה שבילים", ובה גרים מוקי התוכי וחבורת ילדים ודמויות נוספות, המלווים את הפעילויות לאורך הספרים . מוקי התוכי מדגיש כללים מתמטיים, מסייע בשאלות, מציע דרכים לפתרון, מציג מידע על עובדות חיים מעניינות, וגם . . . אומר ועושה דברים משעשעים . חבורת הילדים מציגה קישור של הרעיון המתמטי לחיי היום-יום, תפיסות שגויות, אסטרטגיות ודרכי פתרון שונות, קשיים נפוצים וכל זאת תוך הדגשת ערכים חשובים כמו עזרה הדדית, חברות, הקשבה לאחר ועזרה לזולת . למידה יישומית התלמידים מיישמים את הידע שלמדו במצבים ובסיפורים מתמטיים המתרחשים באזורים שונים בשכונה, כמו המרכז המסחרי, פינת החי השכונתית, החנות של רות ועוד . כך, עוד לפני הלימוד המפורש של בעיות מילוליות, הם נדרשים להתמודד עם מצב מציאותי המתאר קשרים מתמטיים . שילוב SEL דמויות הילדים המלוות את הספרים מציגות את תהליך הלמידה דרך נקודת מבטן, המשלבת היבטים רגשיים וחברתיים, כמו התייחסות לפעילויות אהובות יותר או פחות, מצבים שבהם הם מתבלבלים או אינם יודעים כיצד לפתור, עזרה לחבר ועוד . פעילויות "בשביל החוויה" ופעילויות בזוגות ובקבוצות מאפשרות מעורבות של התלמידים בלמידה ומחזקות היבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים . בסוף כל מקבץ פעילויות "בדקו את עצמכם" מופיע מחוון רגשות ובו התלמידים מסכמים את חוויית הלמידה שלהם : ארגון הלומדים בכיתה הפעילויות בספרים מתאימות למגוון דגמים אפשריים לארגון הלומדים בכיתה . בחלקן הדגם מוצע כחלק מהפעילות, ובאחרות הוא נשאר לשיקול המורה . דגמים אפשריים לארגון הלומדים הם : עבודה עצמית, עבודה בזוגות, עבודה בקבוצות קטנות או גדולות, עבודה בהובלת המורה או בהובלת תלמידים . קַל מַמָשׁ כָּכָה כָּכָה קְצָת קָשֶׁה אֵיךְ הָיָה ? הַקִיפוּ . מיכלנועםמוקי התוכיאדםמאיה 5 מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר