עמוד:187

187 ב . סוגי מצולעים עמוד בספר : 155 ב פעילות 5 התלמידים נחשפים למרובעים ולמחומשים, וצריכים לזהות רצפים של אותו סוג של מצולע . יש תלמידים המבלבלים בין מרובע לריבוע . אם התלמידים משתמשים במושג ריבוע, כדאי לציין שריבוע הוא מרובע מסוג מיוחד והם ילמדו עליו בהמשך . הדגישו לתלמידים את הקשר בין שמות המצולעים ובין מספר הצלעות והקודקודים בהם וציינו את ה- מ החוזרת בתחילת כל שם . אפשר להציע לתלמידים שעדיין לא מזהים במהירות את המצולעים לכתוב בתוך המצולע את מספר הקודקודים או הצלעות ולאחר מכן לחבר בקו את המצולעים המתאימים . 5 . כָּל חֶרֶק עוֹבֵר דֶרֶךְ מְצֻלָעִים מִסוּג אֶחָד . עִזְרוּ לְכָל חֶרֶק לְהַגִיעַ אֶל הַפֶּרַח הַמַתְאִים . מְחֻמָשׁמְרֻבָּעמְשֻׁלָשׁ מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 4 צְלָעוֹת נִקְרָא מְרֻבָּע . מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 5 צְלָעוֹת נִקְרָא מְחֻמָשׁ . דֻגְמָה מומלץ לבקש מהתלמידים לזהות מרובעים ומחומשים בסביבה ולבנות מרובעים ומחומשים ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 155 בעזרת הרצועות הירוקות . הרחבה מצויה במדריך למורה . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | בונים מרובעים ומחומשים כל תלמיד ותלמידה בונים מרובעים שונים מ- 4 רצועות ירוקות . לאחר הבנייה אפשר לשאול את התלמידים : האם כל המרובעים שבניתם נראים אותו הדבר ? במה הם שונים זה מזה ? בפעילות זו יש יותר מאפשרות נכונה אחת . מומלץ להגיע עם התלמידים למסקנה שאף שהמצולעים שונים זה מזה, כולם נקראים מרובעים . מומלץ לחזור על פעילות זו גם בבניית מחומשים מ- 5 רצועות ירוקות . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת מבקשים מהתלמידים לחפש בכיתה מרובעים ומחומשים ( לוח, תקרה, חלונות, מרצפות, שטיח, ארון, חוברות, בית עם גג, כדורגל ועוד ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר