עמוד:128

הערות לעצמי : 128 ב . חיבור עמוד בספר : 100 שימו לב, סדר המספרים בתרגיל לא חייב להיות זהה לסדר הדסקיות על הפס לאחר הצירוף . רואים דוגמה לכך ב סעיף ז : בתרגיל = 7 + 3 אפשר, ואפילו רצוי, להוסיף את 3 הדסקיות הכתומות ל- 7 הדסקיות הכחולות ולא להפך . מומלץ לייחד זמן לדיון בשאלה מה המספר שאליו מצרפים את המספר האחר . בדרך כלל מדובר בשיקולי נוחות - להעביר דסקיות מעטות יותר . ממליצים לתלמידים לנסות לזהות את הכמות שהתקבלה בפסים ובדסקיות ללא מנייה . בשלב זה של הלימוד, כשהתלמידים צריכים להתמקד בלמידת נושא חדש, לעיתים יש נסיגה ביכולת הזיהוי של המספר המיוצג בדסקיות על פסים, גם משום שהשלם מורכב מדסקיות בשני צבעים . ההתעכבות על זיהוי השלם ללא מנייה בשלב זה תקל מאוד על התלמידים בהמשך . יהיו תלמידים שיוכלו לזהות את התוצאה במהירות עוד לפני שיצרפו בפועל את שתי הכמויות . חשוב לשבח אותם על כך, אך רצוי שגם הם יכירו את התהליך של הנחת הכמויות של שני המספרים ברצף . = 4 + 4 ה שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 2 + 5 ו שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 7 + 3 ז שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 3 + 6 ח שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 4 + 1 ט שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ב . חִבּוּר 100100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר