עמוד:71

עמוד בספר : 51 ה פעילות עם המורה היא פעילות פתיחה לרצף פעילויות שבהן משתמשים בייצוג נוסף : אריזות של מכוניות ( כל אריזה מכילה 5 מכוניות צעצוע ) . ייצוג זה מתאים לתבנית של ייצוג המספרים בדסקיות על פסים . ב פעילות 8 התלמידים מתבקשים למצוא כמה מכוניות יש בכל סעיף . יש תלמידים המונים את המכוניות אחת-אחת, גם את אלה שבאריזה . לתלמידים אלה כדאי להזכיר שהם כבר יודעים כמה מכוניות יש באריזה, ולכן אין צורך למנות אותן, ואפשר למנות את המכוניות הנפרדות מ- 5 והלאה ( מניית המשך מ- 5 ) . לדוגמה, ב סעיף ג אפשר למנות כך : 5 ( כל המכוניות באריזה ) , ,6 ,7 8 ( ולהצביע על המכוניות שמחוץ לאריזה בעת מנייתן ) . יש בסך הכול 8 מכוניות . יש תלמידים היודעים לקבוע כמה מכוניות יש בלי למנות כלל . תלמידים אלה כבר מכירים את מבנה המספר . מומלץ לאפשר להם להסביר איך הם ידעו מה מספר המכוניות כדי לחשוף את כלל התלמידים להסבר . 8 . כַּמָה מְכוֹנִיוֹת יֵשׁ ? מכוֹניוֹת בַּחֲנוּת שֶׁל רוּת עִם הַמוֹרה מְכוֹנִיוֹת מְכוֹנִיוֹת בא בחנות של רות יש אריזות של 5 מכוניות או מכוניות בודדות . כשרוצים לקנות 5 מכוניות או יותר, רות תמיד משתמשת בכמה שיותר אריזות של 5 . מטרת פעילויות אלה היא לעודד את התלמידים לזהות כמויות במהירות, ללא מנייה, ולהיעזר במניית המשך מ- 5 . דִיוּן : למה מיכל מתכוונת ? דִיוּן אֲנִי יוֹדַעַת כַּמָה מְכוֹנִיוֹת יֵשׁ גַם אֲנִי מוֹנֶה אֶת בְּלִי לִמְנוֹת ! כָּל הַמְכוֹנִיוֹת אַחַת-אַחַת . 7 . כַּמָה מְכוֹנִיוֹת יֵשׁ ? מכוֹניוֹת 51 ד . מִבְנֵה הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 51 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | דמיון מודרך אפשר לפתוח את השיעורים הקרובים בפעילות דמיון מודרך, כמתואר בפעילויות הפתיחה ליחידה בעמוד 64 פעילות ,1 סעיף ד במדריך זה . בחרו מספרים שונים בכל פעם . מטרת התרגול בדמיון היא להפנים ולחזק את הייצוג החזותי של מספרים שונים בעזרת דסקיות על הפסים . הכרת המבנה מסייעת לביצוע פעולות בדמיון ובהמשך מעודדת חישובים בעל פה . 71 ד . מבנה המספרים 0 עד 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר