עמוד:127

127 ב . חיבור עמוד בספר : 99 ב פעילות 3 בעמוד זה ובעמוד הבא התלמידים פותרים תרגילי חיבור בעזרת אביזרים . בהמשך לפעילות אפשר לקיים דיון ולשאול : מה יקרה אם תחליפו בין החלקים שבתרגיל ? האם ישתנה התרגיל ? האם תשתנה התוצאה ? יהיו תלמידים שידעו לפתור חלק מהתרגילים או את כולם בעל פה עוד לפני הלימוד בכיתה . אין לדרוש מהם לפתור את כל התרגילים בעזרת אביזרים . ואולם מומלץ שתלמידים אלה ילמדו באופן עקרוני את דרך הפתרון של התרגילים בעזרת האביזרים ואת המושגים "שלם" ו"חלקים" . זאת כדי שיוכלו להיעזר בהמשך בפסים ובדסקיות בתחום מספרים שבו הם אינם שולטים, וכן כדי שיראו את הקשר בין החיבור לחיסור, קשר הבולט במיוחד באביזרים . שימו לב, חשוב להדגיש לתלמידים שכותבים וקוראים את התרגילים משמאל לימין . בהמשך חשוב לשים לב באיזה כיוון כל תלמיד כותב ולחזור ולהזכיר את כיוון הכתיבה הנכון . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטל אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : פסים ודסקיות - כתיבת תרגילי חיבור עד 10 . בפעילות מוצגים שני פסים, דסקיות ותבנית השלם והחלקים . בכל צעד נתונים שני החלקים בתבנית, ועל התלמידים לשים דסקיות על הפסים, להשלים את התבנית, לכתוב תרגיל חיבור מתאים ולפתור אותו . 3 . הֵעָזְרוּ בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת, הַשְׁלִימוּ וּפִתְרוּ . דֻגְמָה = 2 + 7 = 1 + 2 א שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 2 + 4 ב שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 0 + 5 ג שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק = 4 + 6 ד שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 99 ב . חִבּוּר 99

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר