|
עמוד:69
עמוד בספר : 49 פעילות 5 מציגה רצף של מספרים בייצוג מספרי וכמותי . כשמספר מיוצג בדסקיות, בייצוג המספר הבא יש דסקית אחת יותר, ובייצוג המספר הקודם יש דסקית אחת פחות . כך יוצא שהרצף מיוצג על ידי מבנה של מדרגות, כפי שנועם אומר . בפעילות זו הפסים מוצגים לגובה . חשוב לזכור שהכללים נשמרים : דסקיות מהקצה וללא רווחים . במשימה זו חשוב לצייר את הדסקיות מלמטה למעלה . מטרת הדיון היא להדגיש שבכל סעיף יש סדרה עולה או יורדת ב- ,1 בדומה למדרגות . הצעה להרחבת הפעילות אפשר לשאול את התלמידים אם הם יכולים לחשוב על קפיצות בגודל אחר . למשל : אם יעלה נועם במדרגות ובכל צעד ידלג על מדרגה, אילו מספרים יתאימו למדרגות שדרך עליהן ? האם יש לכם הצעה נוספת לגודל קפיצה ? אפשר להתנסות עם התלמידים במדרגות בבית הספר . 5 . הַשְׁלִימוּ מִסְפָּרִים בְּרֶצֶף וְצַיְרוּ דִסְקִיוֹת . הסבירו למה נועם מתכוון . דִיוּן : דִיוּן הַדִסְקִיוֹת מְסֻדָרוֹת מַמָשׁ כְּמוֹ מַדְרֵגוֹת ! בא דֻגְמָה , 3, , 1, 0, 9, , , 49 ד . מִבְנֵה הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 49 69 ד . מבנה המספרים 0 עד 10
|
|