עמוד:68

עמוד בספר : 48 ב פעילות 4 מקשרים בין הייצוג של מספרים בכפות ידיים ובין הייצוג שלהם בדסקיות על פסים והמספרים הכתובים המתאימים להם . רצוי להסב את תשומת ליבם של התלמידים לדבריו של מוקי התוכי על הדמיון בין שני הייצוגים - הידיים והפסים . בקשו מהתלמידים להסביר במילים שלהם למה התכוון מוקי כשאמר "בכף יד אחת יש חמש אצבעות, ובכל בחלק של הפס יש מקום לחמש דסקיות" . אם רוצים לייצג יותר מ- ,5 צריך עוד יד או את החלק השני של הפס . רצוי לשלב כאן פעילויות של זיהוי מספרים במהירות ( הברקה ) כפי שמתואר בפעילות הפתיחה ליחידה, פעילות 2 בעמוד 62 במדריך זה או בפעילות המוצעת בעמוד 64 . 4 . צַיְרוּ דִסְקִיוֹת וְכִתְבוּ מִסְפָּר לְפִי הַצִיוּר . דֻגְמָה א ב ג ד ה בְּכַף יָד אַחַת יֵשׁחָמֵשׁאֶצְבָּעוֹת, וּבְכָל חֵלֶק שֶׁל הַפַּס יֵשׁ מָקוֹם לְחָמֵשׁ דִסְקִיוֹת . ד . מִבְנֵה הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 4848 הערות לעצמי : 68 ד . מבנה המספרים 0 עד 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר