עמוד:182

182 א . מהו מצולע ? הערות לעצמי : 182 עמוד בספר : 150 ב סעיף ח כדאי להמליץ לתלמידים לבצע בדיקת עמיתים . התלמידים בודקים אם הצורות שציירו חבריהם הן מצולעים ואם ספרו נכון את הצלעות ואת הקודקודים . מטרת הדיון היא להגיע עם התלמידים למסקנה ש מספר הצלעות במצולע שווה תמיד למספר הקודקודים . כלומר אם יודעים שמספר הקודקודים הוא 4 אז בוודאות מספר הצלעות הוא 4 ולהפך . מוסיפים כי לא קיימים מצולעים שבהם מספר הצלעות אינו שווה למספר הקודקודים . צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ה צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ו ח צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ז צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ד צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים לַחֲצֵרוֹת בְּפִנַת הַחַי שֶׁלָךְיֵשׁ צוּרוֹת מְשֻׁנוֹת . עוֹד לֹא רָאִיתָ אֶת הָרִצוּף בַּבַּיִת שֶׁלִי ! • מה אפשר לומר על מספר הצלעות ועל מספר הקודקודים במצולע ? • האם יכול להיות מצולע שמספר הקודקודים שלו שונה ממספר הצלעות ? מִשֶׁלָכֶם דִיוּן : דִיוּן א . מַהוּ מְצֻלָע ? 150

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר