עמוד:181

181 א . מהו מצולע ? עמוד בספר : 149 מוקי התוכי מדגים מהי צלע ומהו קודקוד . מסבירים לתלמידים שהקווים הישרים נקראים צלעות ושנקודת החיבור בין שתי צלעות נקראת קודקוד . מבקשים מהתלמידים לסמן עוד צלע וקודקוד בצבע אחר במצולע של מוקי . ב פעילות 4 ובהמשכה בעמוד הבא התלמידים מזהים צלעות וקודקודים במצולעים ומונים אותם . נועם מציג אסטרטגיה שתעזור להם לא להתבלבל בספירה . אפשר לסמן כל קודקוד ( או צלע ) שסופרים או לסמן את נקודת ההתחלה ולהמשיך בספירה בצורה מעגלית . מְצֻלָע מֻרְכָּב מִצְלָעוֹת וּמִקָדְקוֹדִים . לַמְצֻלָע הַזֶה יֵשׁ 5 צְלָעוֹת וְגַם 5 קָדְקוֹדִים : צֶלַע קָדְקוֹד 4 . סַמְנוּ אֶת הַקָדְקוֹדִים וְהַשְׁלִימוּ . א צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ב צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים ג צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים צְלָעוֹת קָדְקוֹדִים אֲנִי מוֹנֶה אֶת הַקָדְקוֹדִים שֶׁאֲנִי מְסַמֵן . דֻגְמָה א . מַהוּ מְצֻלָע ? 149 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | מחפשים מצולעים בסיום השיח והעבודה על מצולע ולא מצולע, מבקשים מהתלמידים לחפש מצולעים בכיתה, במרחב ובחצר בית הספר . התלמידים מיישמים את מה שלמדו בהיבטים אחרים מחוץ למשימות בספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר