עמוד:180

180 א . מהו מצולע ? הערות לעצמי : 180 עמוד בספר : 148 ב סעיפים יא ו- יב התלמידים מתבקשים לסרטט מצולע ולא מצולע לבחירתם . התלמידים צריכים לסרטט קווים ישרים אך אין צורך בשלב זה להשתמש בסרגל . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : בית המצולעים ( עמוד 1 ) . בפעילות זו ממיינים צורות למצולעים ולא מצולעים . טחז בְּדִיקָה : הַאִם סִמַנְתֶם 4 פְּעָמִים ✔ ? יב מִשֶׁלָכֶם יא מִשֶׁלָכֶם י מְצֻלָע מְצֻלָע מְצֻלָע מְצֻלָע מְצֻלָע מְצֻלָע ✘✔ מוֹשִׁית הַבַּלָשִׁית מָה מִסְתַתֵר מֵאֲחוֹרֵי הַכִּבְשָׂה ? הַקִיפוּ . א ב א א ב ב ג ג ד ד א . מַהוּ מְצֻלָע ? 148 מושית הבלשית בפעילות זו הצורות מופיעות לפי דגם חוזר . כבשה קטנה מסתירה שתי צורות שיכולות להיות מצולע או לא מצולע . יש להקיף את האפשרות הנכונה מארבע האפשרויות שלמטה . אפשר למצוא את הדגם החוזר גם לפי הצורה וגם לפי הצבע . לתלמידים הזקוקים לסיוע אפשר להציע לסמן מעל הקיפוד את הצורות שהוא מסתיר ואז להתאים את מה שסימנו לתשובות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר