עמוד:17

ד . מבנה המספרים 0 עד 10 • ייצוג המספרים עד 10 בדסקיות על פסים . על כל פס יש מקום ל- 10 דסקיות, והוא מופרד ל- 5 ו- 5 . בעזרת ייצוג המספרים בדסקיות על פסים, התלמידים מכירים את המבנה של כל כמות ולומדים לזהות כמויות ללא צורך במנייה . הכרת המבנה מסייעת לביצוע פעולות בדמיון ובהמשך מעודדת חישובים בעל פה . • ייצוג מספרים באמצעות ייצוגים שונים : כפות הידיים ( אצבעות ) , מטבעות ומכוניות צעצוע באריזות של 5 . כל הייצוגים האלה מתאימים לייצוג בעזרת יחידות של 5 . ה . השוואת מספרים וכמויות • השוואת כמויות ( איזו קבוצה גדולה יותר ? איזו קטנה יותר ? ) • הגדלה והקטנה של קבוצה • השוואת מספרים לפי מקומם ברצף המספרים • הקשר בין יחסי הגודל בין המספרים ליחסי הסדר ביניהם, כלומר לומדים שהמספרים הגדולים ממספר מסוים נמצאים אחריו, והמספרים הקטנים ממנו נמצאים לפניו . שימו לב, בכיתה א לא נלמדים סימני האי-שווין, ואילו הסימן = נלמד כהכנה לשימוש בתרגילים . אמצעי המחשה אביזרים • תבנית ופסים מחיקים בספר לתלמיד • דסקיות דו-צדדיות במארז האביזרים • נחש מספרים מחיק בספר לתלמיד • ישר מספרים מחיק בספר לתלמיד • מטבעות בספר לתלמיד • מדבקות בספר לתלמיד • כרטיסי מספרים לתלישה בספר לתלמיד כמו כן מומלץ להשתמש בפריטים מסביבתם הטבעית של התלמידים : צעצועים קטנים, פקקים, כפתורים, אבנים, קוביות, תמונות שונות הניתנות לגזירה, מדבקות ועוד . מעבדות • מעבדת נחש המספרים - עד 10 : המעבדה מאפשרת להמחיש את רצף המספרים ומושגים מתמטיים שונים, כמו המספר הקודם, המספר הבא, מספרים בין לבין ועוד . נְחַשׁ מִסְפָּרִים וִישַׁר מִסְפָּרִים עַד 10 10 762 10 4 9 5 10 843 שבילים חדשים © כל הזכויות שמורות למטח 10 82 763 10 9 8 64 72 53 1 0 פַּסִים וְתַבְנִית שבילים חדשים © כל הזכויות שמורות למטח שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 17 הכרת המספרים עד 10 | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר