עמוד:121

121 א . שלם וחלקים עמוד בספר : 93 ב פעילויות 10 ו- 11 התלמידים מפרידים את אותו השלם בדרכים שונות . ב פעילות 10 יש להפריד את השלם 9 בדרכים שונות . חשוב לזכור את האפשרות שבה אחד החלקים הוא 0 . ב דיון בתשובה לשאלה האם בכל דרך כתבתם מספרים שונים במקום של החלקים ? לא תמיד מקבלים מספרים שונים, אף שמפרידים בדרך שונה . לדוגמה : אפשר להפריד בדרך אחת ל- 5 דסקיות צבועות ו- 4 דסקיות חלולות, ובדרך אחרת אפשר לצבוע 4 דסקיות, ולהשאיר 5 דסקיות לא צבועות, אך בשני המקרים מקבלים את אותם החלקים : 4 ו- 5 . בשאלה האם מצאתם את כל האפשרויות להפרדת 9 לשני חלקים ? יש לעודד את התלמידים למצוא דרך שיטתית לבדוק אם נמצאו כל הדרכים להפריד את אותו השלם . • האם בכל דרך כתבתם מספרים שונים במקום של החלקים ? • האם מצאתם את כל האפשרויות להפרדת 9 לשני חלקים ? דִיוּן : דִיוּן 10 . הַשָׁלֵם הוּא 9 . הַפְרִידוּ לִשְׁנֵי חֲלָקִים בִּדְרָכִים שׁוֹנוֹת . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 9 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 9 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 9 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 9 שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק דֻגְמָה 9 93 א . שָׁלֵם וַחֲלָקִים 93

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר