עמוד:16

ידע קודם מבחינה מתמטית, הפרק "הכרת המספרים עד 01" הוא ההמשך המתמטי לנושא "מושג המספר" הנלמד בגן . למושג המספר ארבעה היבטים : 1 . שם המספר ( חמש, אחת, שבע וכו' ) 2 . הכמות ( כמה עצמים המספר מייצג ) 3 . הסמל הגרפי של המספר ( שלוש = 3 ) 4 . רצף המספרים והסדר שלהם . ילדים שונים רוכשים את מושג המספר בקצב שונה ובאופן שונה, בהתאם לחשיפה לפעילויות ולהתנסויות ובהתאם לשלב ההתפתחותי של הילד . מה בפרק ? א . הכרת מספרים וכמויות • זיהוי סמלי המספרים וכתיבה נכונה של הספרות • ספירה ומנייה • התאמת מספר לכמות • בניית כמות לפי מספר נתון • משמעות המספר 0 • מנייה של תת-קבוצה מתוך קבוצה שלמה • ארגון נתונים בטבלה הקבוצות הנמנות יכולות להיות הומוגניות או הטרוגניות, והכמויות יכולות להיות מסודרות או מפוזרות . ביחידה עוסקים גם במניית פריטים המסודרים במעגל . ב . רצף המספרים • סדר המספרים עד 10 • כיוון הקריאה והכתיבה במתמטיקה ( משמאל לימין ) • המספר הבא והמספר הקודם • מציאת מספרים בין שני מספרים נתונים • מספר סודר ( ראשון, שני וכדומה ) שורת המספרים מוצגת בפרק כנחש, ועליו המספרים מופיעים ברצף מ- 0 ועד 10 . ג . ישר המספרים • הכרת ישר המספרים הפורמלי • מיקום מספרים על ישר המספרים • השלמת מספרים חסרים על ישר המספרים • השלמת המספר הקודם והמספר הבא על ישר המספרים • התאמת מספרים לשנתות על ישר המספרים • היכרות עם ישרי מספרים במנחים שונים : במאונך ובמאוזן 16 הכרת המספרים עד 10 | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר