|
עמוד:120
הערות לעצמי : 120 א . שלם וחלקים עמוד בספר : 92 ב פעילות עם המורה התלמידים מפרידים את אותו השלם בדרכים שונות לפי צבע, גודל, צורה, חומר וכדומה . מטרת הפעילות היא להסב את תשומת ליבם של התלמידים לכך שלאותו השלם אפשר להתאים חלקים שונים לפי מאפיינים שונים . ב דיון אפשר להתייחס למאפיינים השונים שאפשר להפריד לפיהם : • עטים ועפרונות • כלי כתיבה וקלמר • פריטים בירוק ופריטים בסגול • פריטים שבתוך הקלמר ופריטים שמחוץ לקלמר . מובן שכל תשובה מנומקת תיחשב נכונה . ב פעילות 9 התלמידים נדרשים למצוא מאפיינים שונים להפרדה ולהשלים את התבניות בהתאם . אפשר לבקש מתלמידים מתקדמים למצוא אפשרויות רבות ככל האפשר לשלם וחלקים שונים . אם יש קושי אצל חלק מהתלמידים, אפשר לשאול שאלות מכוונות : • כמה גופים יש לילדה ? • באילו צבעים ? • כמה מכל סוג ? • בכמה גופים היא השתמשה לבניית מגדלים ? • כמה נשארו על השטיח ? עִם הַמוֹרה דִיוּן : אילו אפשרויות שונות יש לשלם ולחלקים בתמונה ? דִיוּן 9 . הַשְׁלִימוּ אֶפְשָׁרוּיוֹת שׁוֹנוֹת . 8 . הַשְׁלִימוּ . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק בפעילות 9 אפשר לבקש מתלמידים מתקדמים למצוא אפשרויות נוספות א . שָׁלֵם וַחֲלָקִים 9292 להפרדת השלם לחלקים ולנמק את תשובותיהם . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | תרגול השלם והחלקים מציגים לתלמידים קבוצה הטרוגנית של עצמים, לדוגמה : חרוזים מעץ ומפלסטיק בשני צבעים ובשני גדלים . מבקשים מהתלמידים להפריד את קבוצת העצמים לשני חלקים בדרכים שונות לפי שיקול דעתם . דיון : אילו אפשרויות שונות של שלם וחלקים יש לקבוצת העצמים ? מתעדים את התשובות השונות בתבנית השלם והחלקים המחיקה מסוף ספר 1 ותולים על הלוח .
|
|