עמוד:119

119 א . שלם וחלקים עמוד בספר : 91 ב פעילות 7 בכל התמונות יש הפרדה אחת בולטת של שלם וחלקים, אבל אפשר לראות גם הפרדות אחרות . כל עוד התלמידים יכולים להסביר לפי מה הם הפרידו לחלקים, יש לקבל את התשובה . ב דיון עוסקים בשאלה של מיכל : האם השלם הוא תמיד המספר הגדול ביותר ? סביר להניח שתלמידים רבים יחשבו כמו מיכל, שאכן תמיד השלם הוא המספר הגדול ביותר . אולם חשוב להראות להם את המקרים שבהם אחד החלקים הוא ,0 ואז החלק האחר שווה לשלם ( כמו בסעיף ג ) . בגלל מקרים אלה אי אפשר להכליל ולומר שהשלם הוא תמיד המספר הגדול ביותר, ולכן זו טענה שגויה . ( טענה שגויה זו עלולה לגרום לתפיסות שגויות בהמשך כשירחיבו התלמידים את עולם המספרים המוכר שלהם אל מעבר למספרים הטבעיים . ) הצעה להרחבת הפעילות בסיום הפעילות מומלץ לחזור לציור הפתיחה ולקיים דיון : אילו צילמה מיכל תמונות במרכז המסחרי, אילו שלם וחלקים היא הייתה מצליחה לזהות ? מכינים "מצלמה" - מרכיבים מרובע מהרצועות הירוקות במארז, מניחים במקומות שונים על הציור ומתארים את השלם ואת החלקים שבמסגרת . 7 . מִיכַל צִלְמָה תְמוּנוֹת בַּשְׁכוּנָה . הַשְׁלִימוּ . ג ב ד שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק א אָז הַשָׁלֵם הוּא תָמִיד הַמִסְפָּר הַגָדוֹל בְּיוֹתֵר ? האם תוכלו לענות על השאלה של מיכל ? דִיוּן : דִיוּן 91 א . שָׁלֵם וַחֲלָקִים 91

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר