עמוד:116

הערות לעצמי : 116 א . שלם וחלקים עמוד בספר : 88 ב פעילות 3 התלמידים מתבקשים לצייר דסקיות לפי תבנית נתונה של שלם וחלקים . התלמידים יכולים לבחור איזה חלק יהיה המלא ואיזה החלול ומאיזה כיוון לצייר את הדסקיות . חשוב שכל הדסקיות המייצגות את השלם יופיעו ברצף . מומלץ לקיים עם התלמידים דיון ולהדגיש שהמספר 6 יכול לשמש פעם בתפקיד השלם ( בדוגמה ) ופעם בתפקיד אחד החלקים ( בסעיף א ) ולשאול את התלמידים : מה ההבדל ביניהם ? איך יודעים מתי הוא שלם ומתי חלק ? ב סעיף ב שוב יש מקרה שבו אחד החלקים הוא ,0 ויש לצפות שיתעורר קושי . כדאי להזכיר שכשרוצים לייצג את 0 כאחד החלקים, כל הדסקיות נשארות באותו הצבע והן מייצגות את החלק האחר . ב סעיף ד התלמידים בוחרים לראשונה מספרים משלהם וצריכים להציב אותם בתבנית השלם והחלקים וגם לצייר דסקיות . ייתכן שיהיו תלמידים שיציעו מספר גדול מ- 10 לשלם, ויש לקבל זאת כל עוד אינם טועים בזיהוי החלקים, אך יש להפנות את תשומת ליבם לכך שלא יוכלו להציג את המספר בדסקיות על הפס . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : פסים ודסקיות - השלם והחלקים ( עמוד 2 ) . בפעילות מוצגים פס, דסקיות ותבנית שלם וחלקים . יש להניח את הדסקיות לפי התבנית . 3 . צַיְרוּ דִסְקִיוֹת לְפִי הַתַבְנִית . אפשר לצייר את הדסקיות בשני צבעים שונים או בעיפרון, כמו בדוגמה . שָׁלֵם 6 24 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 8 26 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 4 40 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 63 חֵלֶקחֵלֶק א ב ג שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ד מִשֶׁלָכֶם דֻגְמָה א . שָׁלֵם וַחֲלָקִים 8888

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר