עמוד:115

115 א . שלם וחלקים עמוד בספר : 87 ב פעילות 2 עבור תלמידים המתקשים עם מבנה הפס המופרד ל- 5 ו- 5 וקשה להם לראות הפרדות שבהן אחד החלקים אינו ,5 רצוי לתת בהתחלה לתרגל הפרדת מספרים עד ,5 ורק אחרי שהבינו זאת לעבור למספרים מ- 5 עד 10 . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : פסים ודסקיות - השלם והחלקים ( עמוד 1 ) . בפעילות מוצגים פס, דסקיות ותבנית השלם והחלקים . יש להשלים את התבנית לפי הדסקיות הנתונות על הפס . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ו שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ז שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק ח ה שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק מָה בַּקְבוּצָה ? אֵיזֶה כַּפְתוֹר יוֹצֵא דֹפֶן ? הַקִיפוּ . דגבא 87 א . שָׁלֵם וַחֲלָקִים 87 מה בקבוצה ? בפעילות זו אפשר לבחור את יוצא הדופן לפי שני מאפיינים : • מספר החורים - במקרה זה כפתור ד יוצא דופן מכיוון שהוא היחיד שיש לו שני חורים . • הצורה - במקרה זה כפתור ג יוצא דופן מכיוון שהוא אינו מצולע, ושאר הכפתורים הם מצולעים . שימו לב, בשאלות מסוג זה התלמידים יכולים למצוא גם פתרונות אחרים, ויש לקבלם אם הם מנומקים היטב . עם זאת חשוב שתלמידים אלה יציגו פתרון או הנמקה ששאר התלמידים יכולים לחשוב עליהם, והם אינם פרשנות אישית . לכן נימוק מסוג "הכפתור הזה יוצא דופן כי אני לא אוהבת את הצבע הזה" אינו מתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר