עמוד:11

א . חזרה מטרת פעילות 3 היא לחדד את ההבחנה בין תפקיד המונה לתפקיד המכנה, ולכן יש באפשרויות גם עיגולים המחולקים למספר חלקים בהתאם למספר שבמונה . א ב ג 5 9 5 4 4 5 3 . ליד כל שבר יש כמה ציורים . בחרו את הציור המתאים וצבעו לפי השבר . יוצא מן הכלל עמוד 6 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 141 - 150 ) פעילויות 4 ו- 5 עוסקות בשברים שווים . המטרה של פעילות 4 היא לחזק את האינטואיציה של התלמידים במציאת שברים שווים : אפשר למצוא שברים השווים לשליש במקלות המחולקים למספר שהוא כפולה של 3 . אפשר להציע מקלות דמיוניים המחולקים ל- 24 חלקים, ל- 32 חלקים ול- 36 חלקים ולשאול באילו מהם אפשר לצבוע חלקים שיתאימו למספר שליש . 2 . ב פעילות 5 התלמידים יכולים להיעזר בפעילות 4 כדי למצוא שברים השווים ל- 3 אוף, המשקפת שלי נשברה ! אל תדאג גבע, אני אעזור לך לאסוף את השברים ! 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר