עמוד:7

7 שאלות נוספות לדיון : - מאילו מאכלים הכין אלי כמות שמספיקה לכל הילדים ? ( בננות, כריכים ותותים ) - אם כל ילד ייקח בננה אחת, כריך אחד ותות אחד - מה ייגמר ומה יישאר עוד ? ( ייגמרו הבננות . ) כמה כריכים יישארו ? כמה תותים יישארו ? ( כריך אחד ו - 3 תותים ) - האם אפשר לראות כמה כריכים יש על המגש בלי למנות אותם אחד - אחד ? ( הכריכים מסודרים בערמות כאלה : 5 , 5 ו - 3 . בשתי ערמות של 5 יש 10 כריכים . לכן ביחד יש 13 . ) שאלות אתגר ( לתלמידים מתקדמים ) : - אם כל ילד ייקח כריך אחד ותות אחד, כמה כריכים יישארו ? כמה תותים יישארו ? ( כריך אחד ו - 3 תותים ) - בחלק מהכריכים יש חומוס ובשאר יש טחינה . כמה כריכים יכולים להיות מכל סוג ? הציעו אפשרויות שונות . ( למשל : 10 כריכי חומוס ו - 3 כריכי טחינה, 9 כריכי חומוס ו - 4 כריכי טחינה, כריך טחינה אחד ו - 12 כריכי חומוס ) - אלי מתכוון לחלק בסוף המסיבה בלון אחד לכל ילד . האם יספיקו הבלונים ? האם יישארו בלונים ? אם כן, כמה בלונים יישארו ? בהמשך העבודה בספר אפשר לחזור שוב אל ציור הפתיחה וליישם בעזרתו דברים חדשים שנלמדו ( הצעות לכך פזורות במהלך הפרק וגם במדריך ) . ציור פתיחה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר