|
עמוד:32
ב . קנה מידה ב״פארק מיני ישראל" פעילות 5 נועדה לחזק את ההבנה של הגדרת המושג קנה מידה על ידי הכרעה אם ההיגדים הנתונים נכונים או לא . לתלמידים המתקשים כדאי להזכיר כיצד ממירים את יחידות המידה השונות, כיוון שהגדרה של קנה מידה מצריכה שימוש באותה יחידת מידה בדגם ובמציאות . הינה הפתרונות לפעילות זו : 5 . כאמור, רוב הדגמים ב״פארק מיני ישראל" בנויים בקנה מידה של 25 : 1 . עבור כל משפט הקיפו נכון או לא נכון לגבי הדגמים שזה קנה המידה שלהם . לא נכוןנכוןא . מטר אחד במציאות מיוצג על ידי 25 ס"מ בדגם . לא נכוןנכוןב . מטר אחד בדגם מייצג 25 מטר במציאות . לא נכוןנכון ג . 25 ס"מ בדגם מייצגים מטר אחד במציאות . לא נכוןנכוןד . קילומטר אחד במציאות מיוצג על ידי 40 מטר בדגם . לא נכוןנכוןה . מילימטר אחד בדגם מייצג 5 . 2 ס"מ במציאות . בב דד יקהיקה האם הקפתם נכון בשלושה סעיפים ? יוצא יוצא ממ ן הן ה ככ לללל עמוד 52 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 127 – 137 ) . ב פעילויות 6 ו- 7 התלמידים ממשיכים לתרגל את המושג קנה מידה תוך שימוש בטבלה . מטרת ה דיון המסכם את פעילות 6 היא להסב את תשומת ליבם של התלמידים לקשרים הכפליים בין השורות בטבלה ובין הטורים בטבלה . 32
|
|