|
עמוד:8
א . יצירת כמויות לפי יחס נתון ב פעילות 4 ( עם המורה ) התלמידים נחשפים לראשונה למצב שבו מתבקשים לכתוב שני יחסים שונים לאותה התבנית . = 2 : 3 עם המורה 4 . תמר בחרה בתבנית של 4 סוכריות דבש ו- 3 סוכריות פטל : דבשפטל א . השלימו את היחס בין מספר סוכריות הדבש למספר סוכריות הפטל : : פטלדבש ב . השלימו את היחס בין מספר סוכריות הפטל למספר סוכריות הדבש : : 3 4 4 3 בשאלה הראשונה ב דיון שבתחתית העמוד המטרה היא להבין שמדובר ביחסים הפוכים . ב סעיפים ג ו- ד של פעילות זו התלמידים מייצגים לראשונה את היחס כשבר . ד . מה החלק של סוכריות הפטל מסך כל הסוכריות בתבנית ? ג . מה החלק של סוכריות הדבש מסך כל הסוכריות בתבנית ? 7 4 7 3 סעיף ה הוא פעילות פתוחה שבה התלמידים מתארים שקיות שונות של סוכריות המתאימות לתבנית הנתונה . בשאלה השנייה ב דיון שבתחתית העמוד על התלמידים לשים לב לכך שלשני השברים שכתבו ב סעיפים ג ו- ד וכן לשני השברים שכתבו בכל אחת משתי השקיות ב סעיף ה , יש מכנה זהה וסכום המונים שווה למכנה, ולכן סכום שני השברים שווה ל- 1 . ב פעילות 5 התלמידים מרכיבים חבילות של סוכריות לפי יחס נתון וכן נתון מספר הפעמים שמשתמשים בתבנית . הם ממלאים את המספרים בטבלה ומחפשים הכללות . חיפוש זה מאפשר לתלמידים להבין באופן טוב יותר את הקשרים בין הזוגות הנוצרים מאותו היחס . אפשר להיעזר במחשבון למציאת קשרים בין המספרים בטבלה . הינה הפתרונות ל סעיפים א ו- ב : 5 . בחנות ג'לי-לי הכינו שקיות שונות של סוכריות קפה וסוכריות תפוז מתבנית זו : קפהתפוז א . השלימו את היחס המתאים לתבנית : : ב . הטבלה שלפניכם מתארת את השקיות שהכינו מתבנית זו . השלימו אותה . מספר הפעמים שמשתמשים מספר סוכריות בתבנית מספר סוכריות התפוז בשקית מספר הסוכריות הקפה בשקית בשקית בסך הכול 123042 6 שקית 1 2 5 דד וגוג ממ הה 8
|
|