|
עמוד:74
ב . מערכות מספרים ב פעילות 15 ( אתגר ) נעזרים בישר המספרים כדי למצוא פתרונות לאי-שוויונות . לראשונה התלמידים מתנסים במציאת פתרונות במספרים שהם גם לא שלמים וגם שליליים . הינה כמה דוגמאות לפתרונות ל סעיף ג במספרים עשרוניים, בשברים ובמספרים מעורבים : 1 99999 . 9 - 001 . 9 - 3 . 9 - 9 - - . 28 5 3 ב פעילות 16 ממקמים על הישר מספרים מכל מערכות המספרים שנלמדו . ב סעיפים ו ו- ח התלמידים מתמודדים גם עם מספרים שליליים לא שלמים על הישר . יש לשים לב שבמספרים שליליים האינטואיציה של התלמידים יכולה להיות שגויה והם עלולים לכתוב מספרים לא שלמים בסדר הפוך, למשל למקם בטעות את 4 . 0 - משמאל ל- 6 . 0 - . הינה הפתרונות לשאלות ההמשך : ב סעיפים א , ג , ד , ו ו- ח אי אפשר לכתוב מספרים טבעיים . ב סעיפים ג , ד ו- ח אי אפשר לכתוב מספרים שלמים . גם ב פעילות 17 ( עם המורה ) עוסקים בהרחבת תחום המספרים, הפעם מכיוון אחר : אם לוקחים שני מספרים מתוך המספרים הטבעיים, האם הסכום שלהם, המכפלה שלהם, המנה שלהם ( בכל סדר ) ותוצאת תרגיל החיסור שלהם ( בכל סדר ) הם גם מספרים טבעיים ? הינה הפתרונות לפעילות זו : 17 . בכל סעיף שולפים שני מספרים אקראיים מקופסת המספרים הטבעיים וגם 0 ומציבים אותם בתרגילים משמאל לימין, לפי סדר שליפתם . « סמנו את האפשרות המתאימה מתחת לכל תרגיל . א ב = = : ג ד = + = - התוצאה היא בהכרח מספר טבעי או 0 . התוצאה יכולה להיות מספר טבעי או 0 . התוצאה בהכרח אינה מספר טבעי או 0 . התוצאה היא בהכרח מספר טבעי או 0 . התוצאה יכולה להיות מספר טבעי או 0 . התוצאה בהכרח אינה מספר טבעי או 0 . התוצאה היא בהכרח מספר טבעי או 0 . התוצאה יכולה להיות מספר טבעי או 0 . התוצאה בהכרח אינה מספר טבעי או 0 . התוצאה היא בהכרח מספר טבעי או 0 . התוצאה יכולה להיות מספר טבעי או 0 . התוצאה בהכרח אינה מספר טבעי או 0 . מספרים טבעיים וגם 0 = 2 : 3 עם המורה 74
|
|